Leden 2014

It is not a diet, it is a lifestyle.

29. ledna 2014 v 15:20 | Lucy Blondinette |  Healthy
Ne, neměním zaměření blogu na fitness, prvně jsem si říkala, jestli mám vůbec takový článek psát, ale nakonec jsem si řekla proč ne, určitě se najde někdo (aspoň v to doufám), kdo si ho přečte. Předem upozorňuji, že nejsem žádný výživový poradce ani nic takového, jen mě toto téma zajímá, tak proto tento článek.




Není to dieta, je to životní styl!
Je to tak, pokud jde o vaše tělo, mluvíme o něčem, co vám vydrží na celý život. Proto jestli máte konkrétní představy o vašem těle, budete se tomu muset přizpůsobit permanentně. Dvoutýdenní hladovka, měsíční pojídání jablek nebo celoroční konzumace polévek vám rozhodně ke zdraví nepomůžou...

S jídlem je to pomalu na samostatný článek, ale až si zase budete připravovat oběd, zkuste myslet na tohle -> clean eating. Clean eating víceméně znamená jíst potraviny co nejblíže jejich přirozenému stavu. To logicky bude mnohem zdravější, než jakkoli zpracované a chemicky dochucené jídlo... Jak jsem říkala na začátku, tohle by neměla být dieta. Jídlo by vám naopak mělo chutnat a mělo by vám dělat radost! Vyhněte se všemu předpřipravenému, bílému pečivu - které vám nedodá žádné živiny, jen sníte spousty zbytečných kalorií a za chvilku budete mít zase hlad. Důležité je také jíst hodně, protože pokud vaše tělo bude hladovět, nebude spalovat tuky a energii si bude brát ze svalů. A navíc hladověním zpomalujete metabolismus, což rozhodně nechcete. Doporučuji začít rovnou pořádnou snídaní!

Voda, čaj, voda - zapomeňte na všechny slazené vody, limonády a hlavně se rozlučte s alkoholem. Naopak u sebe vždy noste čistou vodu, nebo neslazený zelený čaj.

Cvičení - nemyslete si, že to nemá žádný nebo né moc velký význam, především, když je to vlastně 20% úspěchu a že se na něj teda vyprdnete. Díky pohybu na sobě změny zpozorujete mnohem rychleji, a to už je jiná, ne? Rozlišují se hlavně dvě důležité kategorie - kardio cvičení a posilování. Představte si třeba špíček na břiše. Díky kardiu - běhání, plavání, tancování... se zbavíte přebytečných tuků a posilováním bříško vytvarujete. Rozhodně tedy pro krásné bříško nestačí udělat 12365648 sedů lehů denně, ale nejdříve se musíte zbavit těch nashromážděných tuků - to jsme zpátky u jídelníčku a kardia. Aha! Existuje spousta různých programů, ale já můžu doporučit třeba cvičení od Jillian Michaels. Ona vás prostě donutí a věřím, že si ji zamilujete ;)! Začněte s 30 days shred ( stáhnete na uloz.to ), kde cvičíte každý den 30 minut - prvních 10 dní level 1, dalších 10 dní level 2 a posledních 10 dní level 3. Půlhodinku denně si najde každý a věřte mi, že rozhodně uvidíte změny.

Stress - no stress! Většina problémů s postavou začíná právě ve vaší hlavě. Proto ještě než začnete přemýšlet o tom, že konečně změníte svůj životní styl, zamyslete se nad tím, co vás trápí. Většinou to stejně dříve nebo později vyplave na povrch.

Motivace - největší motivací by pro vás mělo být to, jak moc chcete změnu. Pokud tohle chtít nebudete, půjde to těžko. Ale jsou tu i další motivace jako třeba o číslo menší džíny, hezké sportovní oblečení, plavky.. určitě už si něco vymyslíte!

Váha není vše - přestaňte se vážit každých pět minut a zkuste to třeba každý týden. Ještě lépe ale uděláte, když se místo váhy zaměříte na centimetry - o ty nám jde především! Svalová hmota je totiž těžsí než tuky, proto když spálíte tuky a začnete posilovat, může se stát, že trochu přiberete na váze.

Je to zábava! - hlavní je, aby vás to bavilo. Dejte šanci Jillian, nevzdávejte to hned, ale pokud docvičíte level 1 a budete otrávení (to, že se na další cvičení netěšíte, protože vás bolí celé tělo není ten případ! :D ), zkuste najít jiný sport, který vás bude bavit, možností je opravdu hodně!


Doufám, že se vám článek aspoň trochu líbil, přeji vám krásné zítřejší vysvědčení a i zbytek tohoto týdne!
Mějte se krásně! :)

Don't worry, be happy.

25. ledna 2014 v 8:57 | Lucy Blondinette |  Diary
Zdravím všechny!

nejprve pár slov jako omluva, ale jelikož to teď ve škole vypadalo celkem chaoticky... uzavírání známek, učení se maturitních témat a podobně, jsem prostě na blog neměla moc času... Takže se moc omlouvám, ale občas to vážně nejde. Prostě to nejde, ale i přes to, se budu snažit přispívat, jak jen to půjde... Navíc je tu jeden paradox, když úplně nejvíc nestíháte a nevíte, co dřív, onemocníte, a když se následně uzdravíte, tak zjistíte, že jste ještě víc v háji a nestíháte dvakrát tolik než předtím. Také mě teď začínají celkem stresovat přijímačky na vysokou... Na jedny jedu už na začátku února a mám docela obavy, když vím, jakého výsledku bych měla dosáhnout, aby mě vzali... ale tak hlavu vzhůru a trochu sebevědomí, že jo :D Stejně tomu nemůžu nějak uvěřit, před chvílí jsem končila základku a najednou čtyři roky jsou pryč a už jsem na konci střední a je předemnou další etapa... jen si přeji, aby mi vyšla ta maturita a přijímačky na vysokou, a potom ještě, aby takhle pěkně utekla i doufejme ta vysoká a budu šťastná... není toho nejmíň, ale myslím, že to není úplně nereálné a když budu dělat všechno proto, aby se mi to splnilo, tak to zvládnu... doufejme :) A co vy, jak se máte a jak ste zakončili pololetí ve škole?


Mějte se nádherně!

Study essentials

12. ledna 2014 v 19:12 | Lucy Blondinette
Určitě to znáte, opravování známek na poslední chvíli, nervozita, jestli to všechno dobře dopadne, výčitky "proč jsem se sakra nezačala učit dřív", já momentálně k tomu všemu ještě učení maturitních otázek, dokončování seminárky a učení se na přijímačky. A co mi pomáhá při učení a bez čeho se neobejdu?


- zápisky - Tak ty jsou jasné. Bez zápisů, poznámek a učebnic by to prostě nešlo... Snažte se zapisovat si jen to nejdůležitější a co nejpřehledněji. Myslím že lepší zápisy jsou zápisky v bodech, lépe se to podle toho učí, než když má člověk v sešitě dlouhá souvětí.

- zvýrazňovače - Bez nich bych se prostě neobešla. Vždy se snažím zvýraznit jen to, co mi připadá nejdůležitější, ale znáte to, vždy to dopadne přesně takhle

- tekutiny - Při učení je potřeba zavodnit organismus více než jindy. Dostatek tekutin je nutný pro správné fyziologické fungování těla, pro dopravu vitamínů a minerálních látek na správná místa a vyloučení škodlivin, které naše tělo akorát brzdí. Vynechte sladké limonády, kolové nápoje, energetické drinky a alkohol. Já při učení nejraději piji vodu, kávu nebo zelený čaj.

- jídlo - Zapomeňte na různé čokolády, sušenky, chipsy a vyměnte je za ovoce (dodá rychle využitelné cukry), ořechy (nenasycené mastné kyseliny a spoustu vitaminu B) nebo různá semínka. To, co vám tyto zdravé svačinky dají, vám nenahradí žádný energetický nápoj, který jen vyžene organismus do extrémního nasazení následovaného extrémním vysílením.

- elektronika a diář - Notebook slouží k rychlému vyhledávání informací na internetu a hlavně tedy k prokrastinaci :D, znáte to, najednou potřebujete být hrozně nutně na facebooku, projíždět instagramy, we heart it, koukat na další díly seriálů a podobně :D. No a diář? Nutnost, bez které já osobně bych nevěděla o jediném testu či události.

- pořádek - Vždycky je lepší se učit v nějakém příjemném prostředí, kde se člověk cítí dobře a není nervózní z nepořádku a věcí kolem sebe.

- spánek - Nevím jak vy, ale já se nemůžu učit večer/v noci. Po celém dni je moje soustředění na nule a jediné co chci je jít spát. A i pro mozek je to lepší, přes noc si odpočine a ráno je zase v plné síle se soustředit, proto je třeba lepší si ráno přivstat a aspoň jednou si to přečít, než u toho sedět hodiny v noci a usínat u toho.

Při studiu tedy dbejte hlavně na pravidelnou stravu, pitný režim, optimální pohyb, dostatek spánku a povinnosti prostřídejte s odpočinkem! Znáte to, nic se nemá přehánět ;)

Mějte se krásně a učení zdar! :*

Please, help me!

4. ledna 2014 v 11:58 | Lucy Blondinette
Ahoj všichni,
chtěla bych Vás strašně moc o něco poprosit. Píšu do školy seminární práci na téma kriminalita mládeže. Součástí této práce je i dotazník, co si o tom myslí ostatní. A proto bych Vás moc a moc chtěla poprosit, jestli byste mi ten dotazník taky nevyplnili. Je to anonymní a jde pouze o váš názor.
Děkuji moc všem co mi pomohou! ♥
--> DOTAZNÍK <--


Christmas sweaters

3. ledna 2014 v 9:24 | Lucy Blondinette |  Fashion inspiration
Vánoce už jsou sice za námi, ale to nebrání v tom, nosit svetry s vánočními motivy. Vyrazit v nich můžete do školy i na nákupy, ale taky vás spolehlivě zahřejí při nostalgickém sledování pohádek a dojídání vánočního cukroví. Potisky klasických sobů můžete klidně vyměnit za zimní krajinu, ozdoby na stromeček, perníčky, tučňáky nebo sněhové vločky.